lördag 4 juni 2011

Dearest Blog Award


Igår fick jag ta emot en fin award från Hanna Leker.
Ska skriva åtta saker om mig själv, hmmm...och skicka den vidare till tre andra bloggare.
Få se nu...

1. Allmänna fakta: Sambo, 4-barnsmamma (2 pojkar,2 flickor, 8-18 år), resten av familjen består av 1 hund, 3 marsvin och en kanin. Bor i hus i Töre, Norrbotten. Född och uppvuxen i Kalix.
Skulle gärna bo längre söderut, vintern är på tok för lång här!

2. Utbildad till Skogstekniker, har eget företag i branchen. I mitt nästa liv skulle det bli nåt inom textilvärlden. Slöjdlärare kanske.

3. Är (tyvärr) en riktig godisråtta. Älskar godis i de flesta former och färger.

4. Högst på min önskelista när det gäller hantverk är att lära mig att spinna och att sticka tvåändsstickning.
Och det ska jag också göra! Det är ju det bara det där med den förbaskade tiden som inte räcker till!

5. Anser mig vara rätt så praktisk och fixar gärna själv här hemma. försöker måla och tapetsera själv om jag har tid. För det mesta blir det rätt bra tycker jag, om jag nu får säga det själv.

6. Har en dröm om en egen garnaffär! Tänk att få omge sig med garn och annat fint hela dagarna och prata med en massa människor som delar ens intresse. Kanske, kanske...

7. Följer gärna sport på TV. Hockey, skidor, skidskytte, fotboll mm. Kan ev. hänga ihop med att jag då kan sitta ner i lugn och ro med en mysig stickning eller virkning.

8. Försöker vara positiv och glad och det tar rätt länge innan jag blir riktigt arg. Har med åren tyvärr blivit rätt långsint...jobbar på det!  När jag var yngre var det precis tvärtom, kort stubin men det gick snabbt över! Det är nog bättre det!

Sticka lugnt alla bloggvänner!

Och nu till det svåraste...tre som jag ska skicka vidare till.
Det blir:


1 kommentar:

  1. WOW - grattis med denne søte awarden og tusen takk for at du gir den videre til meg! =)
    Så morsomt å bli utvalgt, det er jo en gave i seg selv. =)
    Ha ei fantastisk fin helg videre,
    klem fra Misemor

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...