måndag 11 juni 2012

Offe 2

Det bidde alltså ingen kofta utan det bidde en väst!
Jag gjorde några ränder på tvären längst ner och dessutom en dubbel I-cord som avslutning.
Känner mig riktigt nöjd, det blev ungefär som jag tänkt mig.

Offen är stickad i Kauni, naturvit och en långrandande i olika bruna nyanser (ca 125 g av varje).
Kanten är dubbelt 2-trådigt Morjärvsgarn i en ljus och en mörk mossgrön nyans (ca 50 g av varje).
Hela plagget inkl. kant är stickad på stickor 4 mm.

Den här kan bli en favorit!









15 kommentarer:

  1. Jisses amalia vilken snygg väst !!!och vilka härliga färger sen..:)

    SvaraRadera
  2. Så snygg!!! Härliga färger!!!

    SvaraRadera
  3. Du ble kjempefin med den vesten! Passer perfekt, både farger og fasong. Godt jobba. Tror nok også det blir en favoritt.

    Ha en strålende mandagskveld!

    SvaraRadera
  4. Väst är så användbart! Den blev jättefin, snyggt med ränderna på tvären i nederkant!

    SvaraRadera
  5. Den var ursnygg och färgerna är ju hur härliga som helst!! Förstår att det blir en favorit.

    SvaraRadera
  6. den er rigtig flot - elegant !
    hilsen Mona

    SvaraRadera
  7. Din väst är mycket snygg, kommer nog som du säger att bli en favorit. Med denna "sommar" så kanske du får använda den varje dag.
    Jag undrar om du har någon färgbetäckning på det bruna garnet, jag skulle gärna vilja få tag i det.
    Tack på förhand
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Önskar jag kunde hjälpa dig men tyvärr hade denna härva inte kvar etiketten och garnet är köpt för så länge sedan.
      När jag tittar på Kaunis hemsida ser jag att det kan vara färgen som heter ED.
      Hoppas du hittar det!
      /Ann-Britt

      Radera
    2. Hej Ann-Britt
      Tack för ditt svar ang garn och för ditt engagemang att leta upp troligt alternativ. Jag testar med den färg du föreslagit. Jag är helt övertygad om att jag blir nöjd även om den inte är exakt lika.
      Må så gott
      Maria

      Radera
  8. Hejsan!
    Tack för en inspirerande och härlig blogg!
    Jag har några frågor kring garnet du använt till denna fina kofta. Hur är det att sticka med? och hur blir det efter tvätt och vad är det för tvättråd? Jag är också sugen på att sticka en kofta i detta garn men är lite osäker på garnvalet då jag har små barn och därmed får tvätta kläderna ofta( både mina och deras). :)
    mvh
    Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica!

      Kauni är ett ganska strävt ullgarn som blir mjukare när man tvättar det. Såg att någon använt lite balsam i sköljvattnet och fått det lite mjukare, (OBS! Inte mjukmedel till ull!).
      Kauni är ett av mina favoritgarn, men då gillar jag också den där lite sträva, riktiga ullkänslan.
      Tvättrådet är handtvätt eller försiktig ulltvätt eftersom det tovar sig lätt. Men å andra sidan kräver inte ull så täta tvättar.
      Ta och testa vetja!Det finns i massor av färger. Både enfärgat och effektfärgat.
      Lycka till och välkommen in igen!
      /Ann-Britt

      Radera
  9. Hej Ann-Britt!
    Tack för ditt snabba svar! :)
    Ja jag tror nog att jag måste testa det.
    Fast jag vill nog allra helst ha ett mjukt och lätt tvättat garn. Har du något tips? :)
    Vet du hur Kampes från garnkorgen är? Hoppas jag inte stör med mina frågor. Tycker bara att det är ganska svårt med garn då man aldrig har kännt på det, fast det e ju såå himla smidigt att beställa från nätet.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Mvh
    Veronica

    SvaraRadera
  10. Otroligt snygg! Tvärränderna och I-cordarna (det där med att bilda plural av engelska ord...) längs ner blev verkligen pricken över i.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...