tisdag 17 juli 2012

Ett måste!

Ja, inte går det att åka på läger utan en sjalstickning!

Sagt och gjort, plockade fram det fina garnet jag fick i present häromveckan och ett beprövat mönster, Shetland Triangle Lace Shawl, samt lite fina pärlor jag beställde från Garnkorgen igår (!!!).

Garnet är supertunt så jag stickar med dubbelt och det verkar bli bra.

Det här med att sticka in pärlor är nåt helt nytt för mig och därför börjar jag lite försiktigt med bara en pärla på varje "löv".
Svårt är det inte...men pilligt!!
Väntar bara på att jag ska välta ut pärlburken första gången!




2 kommentarer:

  1. Va`fint det blir. Ser fram emot det färdiga resultatet. Vi använder "dina" sockar flitigt eftersom värmen inte har kommit än. Jag brukar faktiskt ha ullsockar året om.
    mvh/ Elaine

    SvaraRadera
  2. minst en sjalstickning på läger :-)
    Låter helkul o mysigt.
    Hare gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...