fredag 21 september 2012

(Anti)-älgjakts-stick-träff

Inte för att jag har något emot älgjakten, det är bara det att det blir lite mycket av den varan just nu.

Här är det så att i många hushåll delas inte året in i några årstider utan bara före och efter älgjakten!

Så medan gubbarna gör vad dom nu gör där ute i sina jaktkojor och på pass så drar vi ihop ett gäng garnnördar här hemma hos mig imorgon em och kväll.

Jag har bjudit in 10-12 glada stickerskor. En del känner varandra sen tidigare, men inte alla...
Hoppas på mycket inspiration och många skratt!

Vi fikar lite, äter nåt gott när andan faller på, dricker lite vin, äter godis,har ett litet garnbyte (läs fiskdamm), nån liten tävling och ett kvastskaftslotteri.
Och så ska vi ju sticka så klart!

Förhoppningsvis fastnar nåt på bild så rapporterar jag senare.

Och för att inte riskera att sitta sysslolös hela kvällen så klickade jag hem ett mönster, en sjal, Taygete.
Så klart kunde jag inte hålla mig så jag plockade fram garnet jag köpte i Fattigskogen och testade lite...hmm......kan nog bli bra det här!




4 kommentarer:

  1. Det låter ju jättemysigt får försöka att locka likasinnade här till något liknande.

    SvaraRadera
  2. Hej! Om du tittar in hos mej har jag en utmärkelse till dej. Kram sytanten

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...