söndag 23 september 2012

En lördagkväll helt i min smak!

Ja, vad kan väl vara bättre än ett helt gäng glada stickerskor som träffas för att umgås och inspirera varann...?
Alltså, det är nåt speciellt med dessa garnnördar, den här kvällen kommer jag att leva på länge!

Under dagen förberedde jag lite käk och strax innan gänget började droppa in startade jag upp kvällens gemensamma projekt, ett stickat kvastskaft. Detta skulle så småning om lottas ut.



Stickningarna kom raskt fram och efter en kopp kaffe/te och lite fika var surret och skratten igång!




Vissa tyckte det var mer spännande under bordet...



Man blir ALDRIG för stor för fiskedamm...särskilt inte när dammen är full av GARN!
Fiskarnas förväntansfulla ansiktsuttryck talar väl sitt tydliga språk, eller hur!?




Nu börjar det där härliga kreativa kaoset infinna sig!
Känner ni stämningen!?




Stickning är en krävande sport och det gäller att hålla blodsockret på en jämn och hög nivå...
...så en bit in i första halvlek laddar vi med lite mat och dryck.



Men ingen längre vila här inte, nu ska knoppen få sitt!
En liten lagtävling med en klurig ordlek.
Måste säga att det var skärpta deltagare. ALLA hade ALLA rätt! Tävlingen fick avgöras med lotten.
Vinsten var...GARN!!
Här det vinnande laget, lag 3, under pågående match.



Jag hann med några varv på min Taygete...



...och i övrigt gick stickorna varma hela kvällen.




Och kvasten då?
Ja, den blev nästan färdig under kvällen...



...den fick dom sista varven i morse, och lycklig vinnare av en pimpad kvast är...
...Mirja!!



TACK alla för blommorna, vinet, chokladen, tvålen, honungen, presentkortet...
...men framför allt, TACK alla för att ni gjorde kvällen så lyckad!!



Hoppas vi får tillfälle att träffas igen!

8 kommentarer:

  1. Vilken kul ide! Önskar att det fanns lika många garnnördar härikring!

    SvaraRadera
  2. Häftigt!! Där hade jag velat vara med ; ). Kram syatnten

    SvaraRadera
  3. Hej! Såg trevligt ut och vilken kul idé med fiskdam full av garn :) Karin

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det såg ut! Bra idé! :)

    SvaraRadera
  5. Men vad gjorde vi egentligen??? Mitt broderi hade inte allt för många stygn med tanke på timmarna vi hade till förfogande. Om man ser på din bild före stickvällen och från stickvällen så var det inte heller så mycket.... du som skulle sticka hela kvällen hmmm. VAD GJORDE VI??
    Ett mönster har blivit levererat hos mig av din barndomsvän.
    Tack för den toppenhärliga halvlördan!
    //Susanne

    SvaraRadera
  6. Ja den kvällen va säkert kul!! En sån dag/kväll skulle va roligt att ordna..Kanske man skulle ta o börja med en stickträff...Välkommen med i min tävling..så kanske du vinner mera garn.. hihi

    SvaraRadera
  7. Klart en kvast i min smak! Glöm inte anmäal er på fb eventet för blåkulle flygningen! Coolt att komma på en stickad kvats :) https://www.facebook.com/events/527925820663991/532544286868811/?notif_t=event_mall_comment

    SvaraRadera
  8. Coolt att komma på en stickad kvast, klart i min smak!
    https://www.facebook.com/events/527925820663991/532544286868811/?notif_t=event_mall_comment

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...