söndag 16 september 2012

Ett litet tips

Visst kan man köpa fina och dyra sockblockare, men det är lätt och går snabbt att göra sina egna!

Du behöver bordstabletter (2 eller 4 st beroende på storlek), spraylim och sax eller skärkniv.



Limma ihop underläggen två och två med baksidan mot varandra och rita upp en snygg fot i lagom storlek.
I det här fallet en storlek 42-43.



Klipp eller skär ut.
Jag brukar använda den första foten som mall till den andra så blir dom exakt lika.



Och vips har du ett par personliga sockblockare i exakt rätt storlek!
Det tog mindre än 10 min och kan inte ha kostat många kronor.
Jag använde några gamla bordstabletter som jag inte använder längre, men det brukar finnas billiga att köpa om man håller utkik.
Dessutom är det ju kul med återvinning!



Nu ska jag blocka dom tunna herrsockarna jag stickade färdigt igår under den spännande hockeymatchen, Luleå-Skellefteå (3-2).
Äntligen är Elitserien igång så det blir några extra sticktimmar i soffan!

Bilder på sockarna senare när batteriet till kameran är laddat.
Ha en fin höstdag!

5 kommentarer:

  1. Vilken smart grej! Det ska jag nog testa.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset - ska genast hem och göra ett par!

    SvaraRadera
  3. Tack för ett superbra tips. Billigt och bra. De man köper är på tok för dyra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...