tisdag 25 september 2012

Kniven på strupen

Ja, tänk att man alltid skjuter upp saker och ting...

Lovade att sy upp en väska+stickfodral till en väninna (jag tror hon ska ge bort den till någon).
Hon beställde för säkert två månader sedan och deadline var senast onsdag 26/9, dvs imorgon.
Gott om tid alltså...hmm...
Och när sydde jag den?
Jo, började igår kväll och färdigställde i eftermiddag.
I god tid alltså! PUH!





Har fått flera förfrågningar tidigare om jag syr på beställning, och svaret är...njaej, dvs både ja och nej.
Så här långt har jag bara sytt till vänner och bekanta. I brist på tid törs jag helt enkelt inte ta på mig fler beställningar.
Min förhoppning är att jag till vintern, om/när allt annat arbete lugnar ner sig, ska sy upp en del till försäljning.
Då hojtar jag till här på bloggen, så håll utkik om du är intresserad!

4 kommentarer:

  1. Hej.
    Skulle vilja sy mig en sån väska åfack för nålar.Ger du ut mönster eller finns det att få tag på?Jag brukar läsa din blogg fick tips på vantblockare av skärbrädor av dig,det funkar så bra.Jag stickar mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag har inget speciellt mönster till väskan, jag har "hittat på" det. Men det är en vanlig cylinderformad väska med foder. Du kan nog hitta nåt gratismönster om du googlar.
      Måtten till stickfodralet finns på pickles.no.
      Sen har jag gjort om det lite efter mitt eget önskemål. Jag viker mitt som en bok i stället för att rulla ihop det t.ex.
      Lycka till!

      Radera
  2. Jeg spørger ligesom "stickmamman", "Er mønsteret et du selv har lavet eller kan man købe det?". Virkelig flotte strikketasker du syr.

    SvaraRadera
  3. Birgitta Kullberg14 oktober 2012 kl. 18:39

    Jag tycker både dina väskor och fordral är sååå fina, och eftersom jag är ganska bra på att sy själv så undrar jag, om du nu inte hinner sy och sälja så kanske du hinner göra ett mönster eller beskrivning och sälja på din blogg?
    Mvh Birgitta K

    Mail bengt.kullberg@telia.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...