måndag 17 september 2012

Städade sovrummet...

...och hittade en stor, röd väska med vita prickar på.
Den har stått i ett hörn sedan början av augusti och jag har inte riktigt velat öppna den och plocka ur det som finns inuti.
Jag är rädd för att drabbas av svår sticklägerabstinens...och japp, så blev det!!
LÄNGTAR TILL FATTIGSKOGEN och alla mysiga stickerskor! Snyft...

Men jag kan ju passa på att visa lite av allt godis jag hade med hem (förutom det jag hade med hemifrån då).


Förgarn och fiber (både köpt och vunnet).
Dessutom fick vi ju också en slända när vi fick prova på att spinna med Annuska.




Allt garn jag vann!!
Det var garnlotterier och tävlingar. Snacka om utdelning!



Köpt garngodis!
Dessa tråkiga blixtbilder kan inte på långa vägar göra dessa garner rättvisa, men jag hoppas ni får en liten uppfattning...mmmm...




Dessutom köpte jag en fin mugg av Lisa med texten "Don´t touch the knitter´s coffee".
Av Therese fick vi underbart söta örhägen med små garnnystan.
Nåt mönster följde också med hem och säkert nåt annat jag glömt här.

Men bäst av allt är alla fina minnen och all inspiration som jag kommer att leva på länge!
Hoppas vi syns fler gånger alla rara stickerskor!

5 kommentarer:

  1. Åh, nu fick jag också Fattigskogen-abstinens!

    SvaraRadera
  2. Fattigskogsabstinens har blivit ett begrepp! Det drabbar mig mest varje dag. Sverige är ett relativt litet land, men i sticksammanhang alldeles för stort. Jag önskar att vi alla bodde så mycket närmare varandra kroppsligen och inte bara mentalt! Kram på er, ni är saknade!

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken kasse som bara stått där i hörna. Det måste ändå vara värt abstinensen när man får klappa allt det fina garnet.

    SvaraRadera
  4. Önskar att jag HADE Fattigskogsabstinens! Men nån gång ska jag väl lyckas komma dit jag också....

    SvaraRadera
  5. I've ever learned how to wove scarves.But just forgot already.Bronzite Beads supplies

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...