söndag 17 februari 2013

Njutstickning!

Hade ju inte direkt planerat att sticka någon fler sjal just nu...men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig, eller hur?

Efter det att Therese visade sin fina "The Lonely Tree Shawl" var det kört!
Jag såg direkt framför mig hur min skulle se ut.
Och trots att stashen redan svämmar över så fann jag mig själv desperat surfande efter "det perfekta garnet".

Och jag tror baske mig att jag hittat det!
ROWAN Felted Tweed...mmm...ett underbart garn jag faktiskt inte testat förut. Stor chans att det blir fler projekt i detta garn.

Beställde från Garnkorgen, och alla som beställt därifrån vet ju hur snabbt garnet finns i brevlådan, så nu är jag på god väg med min sjal.



Nä, nu har jag inte tid att sitta här...vill ju fortsätta att sticka!
Ha en fin avslutning på helgen så hörs vi :o)

Och psssst! Nu finns mönstret ute på sockarna jag teststickade tidigare. Mönstret heter Astrakan och du hittar det här. Try it, you´ll like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...