fredag 19 april 2013

Ja, då var det kört!

Kan inte stå emot längre, så nu lägger jag upp en ny stickning.

"Minstingen" Sofie har önskat sig en tunika till sommaren och valet föll på den här, "Kristin", ett mönster från DROPS.

Foto från DROPS

Men vi tänkte hotta upp den med lite färgglada ränder. Ska klura lite hur jag ska disponera färgerna.

Det här är garnet jag ska sticka i, ROWAN Cotton Glace, i härligt glassiga sommarfärger...mmmm....



Har aldrig testat just detta garn förut, men det ser ut att ha en underbar lyster. Återstår att se hur det är att sticka i.
Återkommer med ett utlåtande längre fram.

Just nu är jag mest lycklig över att hon inte önskade sig en pippitröja (vilket hon hotat med tidigare) ;o)

Ha en fin stickfredag, så hörs vi!

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Undrar om min dotter skulle tända på en sådan tunika också, tror nästan det! Garnet verkar jättehärligt, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Den er kjempe fin. Det er mange flotte mønster i Drops og jeg har også strikket mye etter de mønstrene. Lykke til med tunikaen, blir spennende å se den ferdig.
    Ønsker deg en riktig god helg.

    SvaraRadera
  3. Utrolig flott tunika til å ha nå mot sommeren. Kunne tenkt meg den jeg også.
    Klem

    SvaraRadera
  4. å vilket fint klänningstips! den tror jag också att jag skulle vilja stiicka mig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...