måndag 27 maj 2013

"Sticklägerblues"...

...ett uttryck myntat av Therese.

Ett tillstånd jag befinner mig i just nu (och säkert många fler av lägerdeltagarna) och som alltid infinner sig så här strax efter ett stickläger.

Saknar alla inspirerande stickerskor... saknar att bara sätta sig till bords till färdiglagad mat och direkt efter maten ta upp en stickning... saknar allt garnklappande... saknar alla tokskratt... saknar mina rumskompisar... saknar...

Den här gången fotade jag inte så mycket, men stickade desto mer.
Har fixat till ett par tummar på vantarna "Inga Snöflinga", startat upp ett par sockar i avbruten mosstickning och en sjal i restgarner.

Vann också massor av garner i det fina garnlotteriet (foton kommer senare) och så klart köpte jag ett par stycken härvor också.

Helgen var helt fantastisk och det var så roligt att träffa både gamla och nya bekantskaper. Det ÄR nåt speciellt med garnnördar!

Nu ska jag bara smälta det här så blir det nog fart på stickorna igen...

Läger ut några foton och sen tycker jag ni ska kika in hos Ulrika som alltid tar helt fantastiska bilder.
Här kan ni läsa om fredagen, lördagen och söndagen.

















4 kommentarer:

  1. Hej

    Ni ser ut att ha det jätteskönt.
    Mvh / Britt

    SvaraRadera
  2. Hej. Trevlig blogg och jag känner precis som du! Är så inspirerad.
    Hälsningar Margaret

    SvaraRadera
  3. Så jättehärligt! Mycket garn och många stickerskor! Ska själv till Strömsbruk på sticknoja i helgen. Ser fram emot det!

    SvaraRadera
  4. Åh, det ser ut som att ni hade en toppenhelg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...