tisdag 23 juli 2013

Lättlurad!

Ja, det kan man lugnt påstå. Hade inga som helst planer på att starta upp någon ny sjal...men vad händer!?
Jo, här sitter jag nu med en "30 Diamonds Shawl" på stickorna. Hur gick det till?



Skulle inviga en stickkompis i sjalstickning på engelska. Lätt som en plätt, lovade jag!
Tills vi satte igång...

Tyvärr stämde inte första ritade diagrammet och det mesta blev snurrigt. Med hjälp av det skrivna diagrammet lyckades vi i alla fall få en start på det hela.
Hoppas nu inte M är alltför avskräckt, nu kan det ju bara bli lättare!

Men envis som man är kunde jag inte släppa det där diagrammet och när jag kom hem var jag tvungen att starta upp en egen sjal för att testa. Och då ramlade poletten ner och jag förstod hur det skulle vara.
Med lite ändringar och förtydliganden i mönstret hoppas jag nu att vi kan fortsätta.

Så, snart har jag ytterligare en sjal...kan man ha för många...?

1 kommentar:

  1. Nej, man kan inte ha för många! Och det där är en vacker sjal, jag vill också göra en.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...