måndag 16 september 2013

Grafitti

Ja, "Grafitti", det är namnet på den här sjalen.

Det färdiga verket fick följa med ut i skogen och bland de underbara höstfärgerna blev det ju nästan som ett riktigt konstverk.







Sjalen är stickad i BC:garns "Yorkshire" och "Semilla Fino"

Man köper arbetet som ett kit, "Knit-To-Go" och det stickas från ett maskinstickat/handfärgat stycke som repas upp allt eftersom. Arbetet får då en helt ny randning och struktur.
Sjalen avslutas med en resårkant och till sist en lång rad av muscher.
Hela härligheten är stickad på rundsticka 4 mm.

Jag köpte mitt kit av Annicka, med butiken Nystat.
Får lov att erkänna att jag har en till på gång, i andra färger, för det här var en rolig stickning.

Keep on knitting, folks!

2 kommentarer:

  1. Superfin och vilka häliga färger passar perfekt till hösten. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  2. Passerade Töre i går och då tänkte jag på dig. Ditt garn ligger i min stickkorg och väntar, velar fram och tillbaka vad det ska bli. Regnet öser väl ner hos er också.
    Haen bra dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...