söndag 22 september 2013

Lite framåt och lite bakåt

Veckans sticktid har gått åt till att färdigställa själva "bodyn" i Evelinas fina "The chubby Juggler".
Teststickningen ni vet, som jag nämnde tidigare.

Lååånga varv på slutet och jag ska ärligt medge att det var skönt när jag äntligen fick börja med kanten.
Så här långt är jag just nu...


...bården med hål färdig, så nu ska jag bara ge mig på den avslutande kanten med pom-poms.

Det här är ju en teststickning och det blev några varv bakåtstickning innan jag fick hålvarvet och antalet maskor att stämma. Har gjort en liten justering och meddelat designern Evelina. Nu ska vi bara se om jag har tänkt rätt eller om jag gjort någon form av tankevurpa.

Spännande det här med teststickning. Vi tänker ju alla så olika...men kul om man kan bidra till ett färdigt resultat som alla enkelt kan tyda. Oftast handlar det ju bara om små enkla formuleringar som eventuellt kan tolkas på olika sätt.

Kvällens behållning?
Har stickat färdigt med det grå/blå garnet och det här är vad som återstår...


...tror baske mig det får bli en TRISS-lott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...