söndag 20 oktober 2013

Halååå...!?

Jo, det är bara jag som slänger in en liten blänkare här, så ni inte tror att jag övergivit er fullständigt.

Är inne i någon konstig stickfas just nu, känner inte riktigt igen mig själv...

Stickar ganska mycket för tillfället och har gjort färdigt flera arbeten sen vi sist sågs. Eller färdigt och färdigt...det är det som är haken!

När jag stickat färdigt något brukar jag ganska snabbt göra det där sista lilla fixet, som att fästa trådar , sy ihop och blocka.

Men vad händer nu? Jo, när jag maskat av sista maskan så bara lägger jag allt åt sidan och startar upp nåt nytt!
Inget fel i det, men det är inte riktigt likt mig...
Starta upp nytt, ja, men att inte göra färdigt...nej, inte bra!

Så nu har jag två par Lovikkavantar, en sjal, en basker, och en halsduk som är färdigstickade men inte färdigställda, plus då det som finns på stickorna.
Får hoppas att veckan som kommer blir fylld av inspiration och "göra-färdigt-lust".

Då ska ni få se på andra bullar! Heja mig!



Ha det bra alla där ute så hörs vi snart igen!
Själv ska jag till tandläkaren i morrn och det känns som att jag hade kunnat tänka mig en annan start på veckan.
Nå, då kan ju resten av veckan bara bli bättre.

Hälsningar
/En som försöker peppa sig själv

4 kommentarer:

  1. Inget roligt med tandläkaren. Jag brukar oxå "lägga lite på hög" och invänta regn, då bestämmer jag mej för det där med att fästa trådar och blocka. Lycka till med fästandet.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Jag har också en hög med färdiga alster som väntar på blockning... Vill ju använda både vantarna och Opsan som ligger där, får nog allt ta mig i kragen. Den här veckan är fullplanerad dock, får bli till helgen. Lycka till hos tandläkaren!

    SvaraRadera
  3. Tänk såhär: Så himla roligt när allt är klart och ligger färdigt i lådan! Känn att du riktigt längtar till den stunden så du kan med gott samvete börja på nytt projekt! Tror att det är många av oss som har svårt att göra fixet direkt, men tänk positivt! Gör du det nu är det ju snart gjort och det dåliga samvetet fredat! Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha, kul att se att fler än jag lägger på hög i väntan på "sista-touchen" :-)
    Var sak har sin tid!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...