onsdag 13 november 2013

Let´s rock!

Här är mina färdiga "Let´s rock mittens".


Jag är jättenöjd med resultatet. Riktigt häftiga om jag får säga det själv!

Nu blev dom ju för små för den tilltänkta julklappsmottagaren så antingen tar jag dom själv eller så hamnar dom i "bra att ha" korgen.

Mönster av Jorid Linvik och mönstret finns här.

Har stickat mina i "Hjerte Fine" från Hjerte Garn. Ett underbart mjukt garn i 100% ull som passar perfekt till mönsterstickning. Det fyller upp så fint och bra. Det gick åt ca 30 g av det vita och ca 35 g av det svarta.
Garnet är inköpt på den trevliga affären Garnnetto i Linköping.

Vantarna är stickade på rundsticka (Magic Loop), 3 mm.

Köpte ju naturligtvis två nystan av varje så det räcker gott och väl till ytterligare ett vantpar.

Kan ju inte säga till vem, eller hur dom ska se ut. Ni får allt vänta tills efter julklappsöppningen.
Men här får ni en liten tjuvtitt i alla fall.


Ha det bra allihopa så hörs vi!

5 kommentarer:

  1. De vanter er bare herlige. :o)

    SvaraRadera
  2. Det var skikkelig kule votter, de kunne jeg tenkt å strikke. Har strikket flere av Jorids sine votter og det er veldig gode oppskrifter.

    SvaraRadera
  3. Supercoola! Vet någon som skulle bli stormförtjusta i dem. Tro om jag ska visa bilden......

    SvaraRadera
  4. Vill så gärna sticka dessa men får inte rätt på det med att hitta mönstret.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...