måndag 11 november 2013

Men vad hände?

Redan måndag morgon...vart tog helgen vägen!?

Jo, det ska jag tala om.
Heeela lördagen hade jag förmånen att få umgås med ett gäng sticknördar. Fick en inbjudan till stickträff i Ytterbyn och jag är ju inte den som säger nej.

Som vanligt blev det en jättetrevlig dag med mycket surr, skratt och inspiration. Lägg till det god mat och hembakt fika så förstår ni att det gick ingen nöd på oss.

Blev det något gjort då?
Jodå. Lovikkasäsongen har ju kommit på allvar (vi har full vinter här) så det kanske är bäst att få några vantar färdiga.
Broderade några par som jag redan hade tvättat och ruggat.
Se här!


De rosa och lila paren är stickade i Järbos Lovikka och de gråa i Morjärvs Lovikka. Stickor 5 mm som vanligt.

Nu har jag ett par mörkgrå i herrstorlek på stickorna.
Jag försöker ha några färdiga par så här inför jul, för jag vet att det brukar trilla in lite förfrågningar.

Har bestämt att jag tar inte upp några beställningar eftersom jag inte vill riskera att hamna under tidspress när det närmar sig julafton. Det är så lätt att stickglädjen försvinner om det bara blir stress...


Sen vill jag bara nämna att jag faktiskt känner mig lite mallig just nu.
Jag och min blogg har sedan i fredags fått lite extra uppmärksamhet (jag vill i alla fall se det så). Faktiskt två ggr!

Först en förfrågan från Hemmets Journals handarbetssajt om jag ville vara med på deras länklista över de populäraste handarbetsbloggarna/hemsidorna.
Och det är klart, när dom lägger fram det på det sättet så vill man ju gärna vara med! ;o)

Har ingen aaaning om när listan kommer att presenteras men jag ska lägga upp en länk i sidan på bloggen.


Och för att ytterligare öka på egoboosten kom det en liten blänkare på mejlen att jag hade en Award att hämta hos Garntrassel.

En "Sunshine-award"
Så klart är det jättekul att bli uppmärksammad och att dessutom  få höra att man kanske sprider lite solsken är ju extra kul...tack Garntrassel!


Så klart finns det vissa regler som följer med awarden:

-Använda loggan i inlägget *check*
-Länka till den som nominerat *check*
-Skriv 10 saker om dig själv (ooops, svårt, men jag ska försöka...se nedan) *check*
-Nominera 10 bloggare som inspirerar och förgyller tillvaron i bloggvärlden
-Lämna en kommentar på dessa bloggares sidor

Hmmm...på de två sista kommer jag att passa.
Inte för att jag inte VILL nominera någon utan för att jag i det närmaste vill nominera ALLA!

Dessutom har jag en känsla av att det är väldigt olika hur dessa utmärkelser tas emot.

Men till alla där ute, ni förgyller min vardag VARJE dag så denna Sunshine Award är till er!!

Och är det någon som är intresserad så här är 10 saker om mig själv

1. Godisråtta!
2. Lat men effektiv
3. Hatar vintern
4. Kreativ
5. Praktisk
6. Nyfiken
7. Lite långsint (jobbar på det)
8. Organiserad (på gott och ont)
9. Logisk
10. För kort för min vikt

Så tills vi hörs nästa gång...ha det gott och sticka lugnt!

9 kommentarer:

  1. Det finns ju en del olika fabrikat när det gäller Lovikkagarn - har du någon favorit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Morjärvs Lovikka är ju förstås en favorit, men det tillverkas ju inte längre. Så just nu är det nog Kampes som ligger närmast till hands, men jag upplever det som lite tunnare.
      Har inte testat Bockens, det står på tur.
      /Ann-Britt

      Radera
  2. Ha ha, vem gillar inte smicker? Grattis! (Och vantarna är jäkligt snygga. Men jag tänker fortfarande göra mig av med mitt lovikkagarn, det är INTE kul att sticka såna vantar. By the way känner jag en person som har en del Morjärvs lovikkagarn och funderar på att göra sig av med det. Är du intresserad eller är Lovikkaperioden förbi?)

    SvaraRadera
  3. Fina lovikka vantar!! Broderierna är så vackra på dina vantar. Kul med länken på veckotidningen ,jag har oxå fått en förfrågan men har inte bestämt hur jag ska göra. Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Å vad roligt för dig att få en sådan förfrågan, grattis till den. För sticka som ett superproffs gör du, alltid jättefint. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  5. Förmedlat kontakt. Om du inte hör något får du hojta till, för då behöver någon en kick i baken. ;)

    SvaraRadera
  6. Jag fick också mailet från Hemmets journal :) Jag lade upp länken till blogglistan på min blogg redan, den finns på HJ's handarbetssida och byggs på, antar jag. Dina Lovikkavantar är så jättefina!

    SvaraRadera
  7. Wow så fina Lovikkavantar, blir nästan sugen på att sticka.
    Tvätta och rugga...hmm....är det nåt nytt, eller är jag heeeelt efter??:))
    De är verkligen super!!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Men jag måste ju Gratulera dej också, jättekul att bli uppmärksammad.
    kram igen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...