torsdag 21 november 2013

Nu går jag i ide

I morse visade termometern -19,8. Brrr! Har inte hunnit vänja mig vid vinter och kyla ännu.

Det är mörkt större delen av dygnet och det mesta går på halvfart.
Gör bara det jag måste och när jag gjort det så stickar jag lovikkavantar.


Väldigt spännande tillvaro med andra ord, inte undra på att det känns som att gå i ide.

Men, men...jag ska inte klaga. Jag kom just på att det är inte länge sedan jag satt här och muttrade över att tillvaron gick i 180 knyck. Vilken tur att året har sina olika faser, gäller bara att ta vara på dom bästa stunderna vid varje tillfälle.

Nu när jag ser bilden så inser jag att det kanske är dags att ta itu med tvätt och ruggning. För halvfärdiga vantar gör ju verkligen ingen nytta i kylan!

Och tills vi ses nästa gång ska ni ha det så gott!
Sticka lugnt!

2 kommentarer:

  1. Fy så kallt du har. Här i Nyköping har vi i skrivande stund 2,2 grader varmt. Förra året hade vi snö såhär dax men den har inte visat sej ännu. Ja, kylan kommer säkert till oss oxå. då får vi sticka oss varma. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vilken tillverkare av lovikkagarn använder du dig av och vilken grovlek på stickorna. Råkade en gång få tag i ett lovikkagarn som "tappade hår" när jag tvättade dem. Har även sett mönster med olika grovlek på stickorna, ftån 3,5 till 5,5.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...