fredag 22 november 2013

Testing, testing

Lettisk fläta (Latvian braid). Googla på det så hittar ni beskrivningen. Pysselfarmor har en bra beskrivning på svenska.

Denna teknik dyker upp då och då i olika arbeten och nu slog det mig att den borde bli en snygg kant på en lovikkavante. Måste alltså testas.
Jag har nog gjort den någon gång förut, men inte i så här tjockt garn.

Här har jag gjort flätan med lutning åt båda hållen och med olika färgkombinationer. Tanken är nog att bara använda en fläta som kant, men det är rätt läckert att se dom tillsammans.



Jag vet inte riktigt om jag ska gilla resultatet eller inte...för i så här tjockt garn så vill den aviga maskan liksom sticka upp mitt i flätan.
Vill man ha en helt slät fläta så känns det inte helt ok. Men om man väljer att se det som en variant och kan få till det jämnt och snyggt så kanske det inte är så dumt...hmmm...
Ska fundera på saken.

Medan jag funderar så fortsätter jag att sticka andra varianter.

Ha en fin fredag, vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Ser riktigt fint ut tycker jag och kan tänka mig att det skulle vara dekorativt upptill på en vante. Ha en riktigt härlig helg, själv ska jag sitta lite vid symaskinen, Karin

    SvaraRadera
  2. Det ser ju fint ut ska pröva det nån gång.Jag stickar just nu långkalsonger av yllegarn.

    SvaraRadera
  3. Oj så överraskad jag blev :-)) Såg bara en liiiiiiiiiiten bild i min lista på det du gör och tänkte så snyggt! Och det är det ju, men inte förväntade jag länkning till min beskrivning. Bra att du tycker den går att följa! Ha det gott.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...