söndag 17 november 2013

Tredje...

...och kanske den sista stickade julklappen för i år...vi får väl se.

I vanlig ordning får ni bara en  liten sneak peek som ni får hålla tillgodo med så länge.
Nä, nä...nu ska vi inte vara så nyfikna! Titta in på juldagen så får ni se resten, inkl. nördinfo som mönster, garn, stickor mm.



Och vet ni vad?
Jag har bara EN enda stickning på nålarna just nu, ett par pyttesmå lovikkavantar. Känns lite ovant men faktiskt helt ok.
Börjar så sakta runda av stickåret och nu kommer jag att sticka upp några par lovikkavantar att ta med till årets julsöndag här i byn.
Det blir nog inte så många par, men det blir nog bra med det också. Tänker INTE stressa!

Ha en skön avslutning på helgen så syns vi nog snart!

1 kommentar:

  1. Har med hjälp av din beskrivning gjort mina första lovikkavantar storlek 2-4 år till mitt äldsta barnbarn. De blev jättefina, men det var lite pilligt. Alla var så inponerade av broderiet som jag gjorde i naturvit och 2 lila färger, vantarna är mörkgråa och blir väl ganska sparsamt använda då vi bor i Skåne, men lillasyster kan väl ärva dem.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...