fredag 6 december 2013

Ingen jul...

...utan ett par stickade julkulor.

Förra året stickade jag fyra stycken (du kan kika på dom här och här). Men eftersom jag gav bort två så behöver min lilla samling utökas en aning.
Tänkte att det kanske kan bli en liten jultradition att varje år sticka ett par, tre julkulor.

Eftersom jag inte kan välja så tar jag bara mönstren i tur och ordning som dom kommer i boken ("Julkulor" av Arne & Carlos). Och ska samlingen sen bli komplett så får jag väl lov att sticka även dom jag gav bort. Tiden får utvisa hur det blir med den saken.

Måste säga att dom ser inte mycket ut för världen just nu, men jag vet att efter ett julbad och lite gosig ullstoppning så kommer dom att bli fina.



Ha en fin fredag och sticka lugnt!
Själv måste jag pysa iväg och inhandla spån, hö och pellets till Kicki, Lotta, Molly och Sonja.
Ja, våra marsvin alltså...

1 kommentar:

  1. Så fint med små snögubbar på julkulorna. Jag har inte stickat någon kula men virkat ett par :) Ha en fin 2:a advents helg Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...