tisdag 10 december 2013

Jag känner mig så fri!

Ja, ibland kan det bli rätt bra även om man inte är så jädrans strukturerad. Måste öva på det!

Var så ivrig att göra mig ett par matchande vantar till cowlen, så det fick bli lite hipp som happ.

Det som var kvar av garnet från cowlen, "Viking Balder" var ju givet, men jag behövde ett svart garn till.
Hade inte tid (läs orkade inte) leta fram ett garn i rätt grovlek så jag tog två tunnare, svarta yllegarner (Hjerte Fine och Morjärvs 2-trådiga) och stickade dubbelt.

Det svarta blev ändå lite tunnare, men så här i efterhand så blev det helt ok, mönsterfärgen liksom kommer upp en aning. Vi säger att det ska vara så!

Tog närmaste strumpstickor (5mm) och la upp 32 m och stickade sen fritt ur huvudet. Så befriande!

Och resultatet är dessa vantar. Måste säga att jag är väääldigt nöjd!




Nu har Sofie önskat sig en halskrage i råååsa, så det är väl bara att sätta igång då.
Tur man har en diger stash att ösa ur...

Ha en fin dag så hörs vi snart!

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt snygga vantar, de var verkligen fina i färgerna och mönster. Ha en bra dag Karin

    SvaraRadera
  2. Vottene ble flotte og perfekt til halsen:) Vi strikkere er ikke så flinke til å strikke til oss selv, men nå fikk jeg lyst på en ny hals:)
    Ønsker deg en fin førjulstid

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...