lördag 15 februari 2014

Klick, klick...

så enkelt var det att fixa sig lite nytt jobb till stickorna :o)

Har länge sneglat på den här, Pergola (av Maria Olsson) och nu när jag är i ett koftstickarflow så är det bäst att passa på.

Bilden är Maria Olssons och du kommer till mönstret om du klickar på länken eller bilden.



Nu gäller det bara att hitta det rätta garnet.
Var ytterst nära att klicka hem det också men jag tänkte försöka hålla mig till nästa helg då jag ska på stickläger i Umeå.
Mycket möjligt att det perfekta garnet kan finnas där. Annars har jag några alternativ på lut... he, he...

Fast helst skulle jag ju vilja sätta igång NUUU!

Tröstar mig lite med att lägga upp ett par basic sockar i det fina garnet jag fick i garnbytet vid senaste stickmyset, Hill Street Cosy Knitting.
Ett par sockar måste alltid finnas till hands på stickorna.



Ha en fin fortsättning på lördagskvällen, nu gäller det att ladda för herrstafetten i morrn...HEJA SVERIGE!

1 kommentar:

  1. Pergola är jättefin, jag är också lite sugen på att sticka den. Så otroligt härlig din kofta från förra inlägget är! Du verkar testa massor av roliga tekniker, verkligen inspirerande!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...