torsdag 6 mars 2014

Blääää!!

Har snart hunnit ner till mudden på min fina "Pergola" men måste tyvärr konstatera att jag har lite för stora muskler alternativt är för kort för min vikt.

I vilket fall är den lite för trång vid ärmhålet, i övrigt sitter den som en smäck.

Vad göra?

1. Hoppas på att "musklerna" krymper tills koftan är färdig?

2. Att min längd och vikt antar bättre proportioner?

3. River upp och stickar om?

4. Ger bort den till någon som den passar?

Alt. 1 och 2 kan man ju alltid hoppas på...
...alt. 3 är uteslutet...
...alltså bara alt. 4 kvar då...

Och varför inte?
Jag vet nog någon som skulle gilla den.

Att jag sen får sticka en ny till mig själv gör inte så mycket för det är en jätterolig stickning.

Men lite pepp i stundens bedrövelse skadar inte. Heja mig!

3 kommentarer:

  1. så trist att den inte riktigt passar:(

    men den ser jättefin ut, så någon kommer att bli jätteglad över att få den som present:)

    SvaraRadera
  2. Det blir så ibland, man är ju alltid för kort å ihoptryckt.Kan du inte sticka in en kil i ärmen.

    SvaraRadera
  3. Fin farge og fint mønster! Så synd at den ikke passer, men med din fart er det ikke lenge til du har en ny klar til bruk. Så kan du glede en annen med denne!

    Ha en strålende dag!

    Klem fra Norge

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...