söndag 8 mars 2015

Vimpelvantar

Bra att ha många nästan-färdiga-UFO:n till hands. Då rasslar det bara till så blir ett och annat färdigt. Bara man bestämt sig så... :)

Det här kan man verkligen kalla UFO. Ett par vantar som båbörjades redan vid sticklägret i Pörkenäs FÖRRA VÅREN!

Lägret innehöll en "vant-workshop" med Kamilla Svanlund och jag startade entusiastiskt upp en egendesignad vante.

Det skulle krävas ytterligare ett läger (i november) för att få den andra vanten färdig. Sedan återstod "bara" det där ni vet... trådfästning... hmmm...
Så vantarna blev alltså liggandes. Tills nu.

Vantarna är stickade fritt ur huvudet och "designade" allt eftersom. Detta resulterade in en på tok för stor tumme. För att slippa repa upp gjorde jag en liten nödlösning som sedan krävde några maskstygn i tumgreppet för att det skulle bli någorlunda bra.

Med allt detta i åtanke är jag ändå rätt nöjd med resultatet.




Stickade i Morjärvs 2-trådiga ullgarn. Vitt och två gröna nyanser.
Det gick åt ca 65 g totalt.
Strumpstickor 2,5 mm.


Har lagt upp ett nytt arbete (jag får ju det när jag avslutat ett gammalt). Det här blir en favorit i repris, en mössa med "de lyckliga älgarna".



Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...