söndag 20 december 2015

Första julklappen färdig

Vaddå ute i sista minuten?
Har ju bara tre julkappar till att färdigställa och det är ju fleeera dagar kvar till julafton. Det är lugnt.

Någon annan får fixa köttbullarna och så struntar vi i städningen så räcker tiden lite bättre ;)

Vågar lägga ut den här julklappen här för jag är nästan 100% säker på att mottagaren inte brukar kolla in här hos mig på bloggen.

Blev riktigt nöjd med dessa sockar. Ett par herrsockar i strl 42.


Garnet är Järbo Mellanraggi (färg 28322). 
Har för mig att färgen också kallas "Björk", men det kan också vara något jag bara hittat på. Tycker i alla fall att det påminner om färgskiftningarna på en björkstam.

Det gick åt exakt ett nystan på 100 g och jag har stickat på strumpstickor 3 mm.

Modellen är en helt vanlig basic socka med kilhäl. Skaftet är stickat i resår 3 r, 1 a.
Brydde mig inte det minsta om att försöka få sockarna likadana utan lät randningen/mönstret bli helt slumpmässigt.
Funkar bra tycker jag.

Nä bäst att lägga några varv till nästa julklapp...vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...