lördag 26 december 2015

Levererade

Ett par tovade vantar i rätt storlek levererade.


2-trådigt ullgarn, stickor 5,5 mm och tovade på 40° i tvättmaskinen.


Har också färdigställt ett par s.k trasmattesockar.


Stickade i rester (två olika, självrandande) av Järbo Mellanraggi.
Storleken är ca 42-43.
Har inte koll på hur mycket som gick åt, men drygt 100 g skulle jag tippa.

Det här sockparet har också överlämnats idag som en något försenad julklapp.

Nu hade jag tänkt ta itu med några UFO:n.
Men istället kom jag på mig själv med att surfa runt på Ravelry.
Där finns det ju en hel del som frestar.

Nå, tills vidare lägger jag upp ett par tunna damsockar med falska flätor.
En liten överraskningspresent är det tänkt.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...