måndag 22 februari 2016

Designuppdrag

Kan nu lägga till inredningsdesigner i mitt CV (om jag hade något).

Åsa med sitt nystartade inrednings- och designföretag om.design kom med en förfrågan om en grovstickad lampskärm. Eller rättare sagt ett överdrag till en lampskärm.

Resultatet ser ni här.







Det syns inte hur stor skärmen är, men jag kan säga att den är maffig.
En av de större IKEA-lampskärmarna. Omkrets uppe 114 cm och nere 140 cm.

Till den här prototypen gick det åt 4 härvor ljusgrå Morjärvs Lovikka.
Stickad på rundsticka 8 mm.

Nu väntar jag bara att få se den live och monterad med belysning och allt.
Lovar att återkomma!

Nu klurar jag på en modell med lite mera genombrutet "tyg", typ något spetsmönster.

Ha det bra alla bloggvänner så ses vi snart :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...