måndag 16 maj 2016

Ankelsockar

Oj! Det råkade bli fyra par!



Eller råkade och råkade...jag var i det närmaste tvungen att sticka flera par.

Har knåpat ihop ett basmönster till stickade ankelsockar. Mönstret kan man få som gratismönster i butiken, Made in Kalix, om man köper något av mina handfärgade garner passande till sockar.

Ville mest testa att de maskantal och antal minskningar osv stämmer för de olika storlekarna. som mönstret omfattar.
Strorlekarna är från vänster till höger: 35/36, 37/38, 37/38, 39/40.

De två paren i mitten är stickade av mitt handfärgade, tunna sockgarn och de andra två paren i andra scckgarner i samma grovlek
Perfekt  tillfälle att använda upp diverse restgarner.

Till ett par ankelsockar i storlek 38 och denna modell går det åt ca 50 g garn.
Jag har använt strumpstickor 2,5 mm.


Tänker mig att det även ska finnas ett enkelt basmönster till vanliga sockar, med längre skaft.
Mönstret finns nerskrivet så nu är det bara att sticka upp ett eller två par visningsex.

Och som av en händelse har jag precis lagt upp ett par ;)



Ha en fortsatt fin måndag så hörs vi snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...