måndag 23 maj 2016

Läget?

Jodå, nästan under kontroll ;)
Full rulle som vanligt den här årstiden.

Skyller lite på det när jag nu har så svårt att få till några blogginlägg.
Det kan också bero på att jag "bara" stickar sockar. Kan det verkligen vara något att läsa om...?

Men även en liten sockstickning är bättre än inget och när det snurrar på med mycket annat kan det vara den perfekta stickningen.
Just nu har jag två par på gång samtidigt. Liiite variation kan man ju behöva...


Igår (läs söndag) slog jag i alla fall upp garagedörrarna och drog fram kokplattor och grytor till ett rejält färgningspass.

Färgade massor av tunt sockgarn i härligt somriga färger.
Får jag lov att fresta lite?



 






 Efter ett sådant arbetspass känns det i kroppen kan jag säga, men kan man bli annat än lycklig när man ser denna färgglädje hänga på tork i kvällssolen?

Tänk så många par fina sockar det här ska bli!!



Nu återstår att vrida ihop härvorna och märka med banderoller så finns de snart i hantverksbutiken Made in Kalix.
Och, JAAA, jag ska försöka få till en web-shop...när som helst...kanske snart...

Ha det bra så länge!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...