lördag 13 augusti 2016

Fiskbenssockor

Som utlovat kommer här ett litet blogginlägg om de fina Fiskbenssockorna.




Jag nämnde ju att detta var en teststickning som jag fick den stora äran att delta i.

Sockorna är designade av Johanna "Jojo" Stolpe. Om jag har förstått det rätt så kommer det att bli ett gratismönster som släpps någon gång i höst.

Jag har stickat mina i Sandnes Smart, svart, ljusgrå/cerise.
Kanske inte det allra bästa sockgarnet men jag var så ivrig att komma igång så jag tog vad som fanns hemma.
Stickor: Strumpstickor 3,5 mm

Verkligen fina och snabbstickade sockar som jag säkert kommer att göra fler av.
Och mönstret kommer att bli toppen.

Tack för att jag fick vara med som teststickare, Jojo!

2 kommentarer:

  1. Mycket snygga!!
    Ser fram emot mönster! <3
    Ser otroligt arbetade ut!
    Kram / Ingrid

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättefina!!!

    Mvh
    Iréne i Östersund

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...