onsdag 7 december 2016

Liten, mindre, minst

Det går fort att göra Lovikkavantar...

Och särskilt om de är väldigt små och man dessutom får överta dem färdigstickade, tvättade och ruggade. Bara att  färdigställa broderiet och vips så har man tre par små Lovikkavantar färdiga!



Tack Helene för att du tänkte på mig när lusten/orken tog slut ;)

Utan att vara 100% säker (bara 99,9%) så kan jag nog säga att garnet är Morjärvs Lovikkagarn. Alla i vitt som synes och med de traditionella färgerna i olika kombinationer på broderiet.

Själv har jag ett par svarta lovikkavantar på nålarna plus ett par stycken som är färdiga för tvätt, ruggning och broderi. Men de får ligga till sig ett litet tag i WIP-korgen.

Ni som läste gårdagens inlägg fick ju höra mig klaga över att det är aningens splittrat i stickandet för tillfället.
Och med en logik som bara en stickare kan förstå så har jag därför lagt upp till ännu en sockstickning, ett par rosa myssockar i 2-trådig merino (måste ju ha en surrstickning till kvällens stickcafé).


 Vet inte varför Blogger vill ha bilden upp och ner, men okej då...!


Förresten! Har ni sett mina julnaglar?
Måste ju matcha alla röd/vita stickprojekt som är på nålarna ;)



Ha det fint så ses vi kanske snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...