måndag 27 februari 2017

Lovat är lovat!

Så nu är det bäst att jag skärper till mig ;)
Igår blev det mycket snack och text så idag kanske det är bäst att det blir något mer handfast och stickrelaterat.

Två par vantar, "Sally", har lämnat nålarna för ett tag sedan. Och när det bara är några trådar kvar att fästa går det på ett nafs att få två par vantar färdiga.
Se så bra det är att ha många projekt på gång samtidigt!!




"Sally" är mitt eget mönster och vantarna är stickade i handfärgat Alpacka Chunky (100m/100g). Tjockt och mysigt alltså!
Strumpstickor 4,5 mm till hela vanten.

En snabbstickad vante med enkelt mönster som du snabbt lär dig utantill.

Mönster och garn finns för tillfället som garnkit i hantverksbutiken Made in Kalix. Så klart kan jag också skicka om någon skulle vara intresserad. Skicka bara ett mejl (annbritt.eklund@telia.com) så fixar jag det!

Reklam för egna grejer på sin egen blogg måste väl ändå vara ok...?

Ha en fortsatt fin måndag så ses vi kanske i morgon :)

4 kommentarer:

  1. Supersnygga!
    Kan man köpa mönstret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är ett gratismönster som jag kommer att lägga upp på bloggen för nedladdning. Vill du ha det redan nu går det bra att maila mig på annbritt.eklund@telia.com
      / Ann-Britt

      Radera
    2. Tack! Jag kan vänta tills du lägger upp det.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...