söndag 16 juli 2017

Ponchon som blev en halstub

Har hela tiden trott att jag stickat på en poncho. Närmare bestämt den här.


Rätt så fin tycker jag...
...ända tills jag hade maskat av och provat den.

Alltså, jag såg inte klok ut! Insåg omedelbart att denna skulle jag nog aldrig komma att använda.

Så, vad gör man? 

Riva upp är inget alternativ så då gäller det att hitta på något annat...

Sprättade någon söm, stickade några ränder till och vips hade jag ett betydligt mer användbart plagg, en halstub.




Garnet är Sandnes "Alpakka Silke" i färgerna antracitgrå och ljusblå. Ett fantastiskt mjukt garn som passar perfekt till en halstub.

Stickade upp knappt två nystan av vardera färg. Dvs mindre än 200 g totalt.
Rundsticka 4 mm och bara slätstickning hela vägen.

Känns bra att avsluta ännu ett UFO. Har lottat fram nästa projekt ur UFO-korgen. 
Den här gången blev det ett något större projekt. En av de tre (!) koftorna som finns kvar i korgen.

Ja, ja, bara att streta på :)

Ha en fin söndag kväll!

1 kommentar:

  1. Vad fin den blev. Bra när man kan ändra till en modell man gillar. Trevlig stickning sommar önskar jag dig. // Inger G

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...