tisdag 4 december 2012

Lite julstämning börjar infinna sig

Är inte så mycket för "julpynt" (mest för att det är så trist när allt ska städas bort), men några trotjänare hänger med år från år.
Så är det med mina tovade glöggtomtar. Dom är nog mina favoriter när det gäller pyntet här hemma.
Det är Kicki från Morjärv som gjort tomtarna, och dom såldes ett tag på Morjärvs Ullspinneri.




I övrigt knogar jag på med att färdigställa dom sista vantarna inför helgens lilla julmarknad.
Kan inte låta bli att sticka nåt till par.
De här en kombination jag inte testat förut. Får se hur det blir.


2 kommentarer:

  1. Känner att jag börjar bli besatt av dina fantastiska vantar - de är helt galet snygga!Jättefina bilder blir verkligen en inspiration. Jag ska gräva mig in i mitt garnförråd och se om jag kan hitta lite Lovikkagarn.

    SvaraRadera
  2. Jättefina vantar du gör! Hur mycket brukar du ta för dina lovikka vantar på marknaden?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...