lördag 8 december 2012

Nu är jag redo!

Sista gänget färdiga!
Känner mig rätt nöjd nu på Lovikka fronten.
Skyltsöndag i morgon med tillhörande julmarknad. Håll tummarna att affärerna går bra.

Först ett specialdesignat par till tomtemor...




...sen ett par pyttesmå "tossar" som matchar det minsta vantarna jag stickat tidigare...



...ett par utan krage...




...ett par med lite bredare krage...




...och till sist några med vanlig krage och klassiskt broderi.






Lovar på heder och samvete att ni ska slippa se en enda Lovikkavante till ( i alla fall detta år)!

Jag hör av mig i morgon med rapport från julmarknaden.
Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Du stickar de absolut vackraste Lovikkavantarna som jag någonsin har sett ! Och de små tossorna sen, helt otroliga ! De borde gå åt som smör i solsken :)

    SvaraRadera
  2. Hej Tittar gärna på dina vantar, de är mycket snygga

    SvaraRadera
  3. Du stickar så fantastiskt fina vantar!!!

    Iréne i Östersund

    SvaraRadera
  4. Det er fint å se alle Lovikkavottene dine! Riktig fine er de alle sammen! Håper salget går bra!

    Ha en fin lørdagskveld!

    Klem fra Norge

    SvaraRadera
  5. Dom är bara så fina dina lovikkavantar. Lycka till imorgon!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  6. Blir så sugen att göra lovikkavantar när jag ser dina fina alster.Så nu har jag beställt garn.Lycka till i morgon.

    SvaraRadera
  7. Å vad fina vantar du stickar, de till tomtemor med små stjärnor på var jättefina. Ha en trevlig adventshelg Karin

    SvaraRadera
  8. Så fantastiskt fina vantar du gör, är full av beundran. Lycka till imorgon! /Ulrika

    SvaraRadera
  9. Skønne vanter . De ser dejligt varme ud - og passer lige til det kolde vejr vi har.
    hilsen Mona

    SvaraRadera
  10. Ann-Britt så mycket fint!!!!
    Gud vad du är duktig!!

    SvaraRadera
  11. Du får gärna bombardera oss med lovikkavantar, dom är så sjukt snygga! Jag blir så inspirerad när jag ser alla olika broderier och vantar.

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte det blir mycket kvar på ditt bord under julmarknaden. Även om jag bor i skåne är jag helt såld på dina lovikkavantar, måste prova att göra ett par. Vi har ju faktiskt riktig vinter här också med minusgrader och snö. Ångra nu att jag har kastat min gamla kattkarda. Nästa år kan jag nog börja sticka små lovikkavantar till barnbarnen, de är lite små ännu.

    Ha det bra, från Birgitta i Skåne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...