söndag 22 oktober 2017

Hjärtans Fröjd



Mönstret är mitt eget, "Hjärtans Fröjd".
Det är i stort sett färdigt att släppas. Bara lite små detaljer kvar att skriva ner. 
Har t o m varit ute på teststickning. Det var bara så att när det blev dags för mönstersläpp så var det nästan sommar. Inte helt optimalt...

Men nu är det snart vinter och vanttider så nu känns det som att det är dags att ta tag i detta projekt igen.

Var tvungen att sticka upp ett par i min nya garnbas, 50% Suri Alpacka/50% merino. Samma garn som jag stickat "Bousta Beanie" i.
Ett garn som passar jättebra just till flerfärgsstickning.

Till detta par har jag använt ljusgrått och ceriserosa. Åtgång: ca 37 g grått och 27 g rosa.
Stickade på rundsticka (magic loop) 2,5 mm.
Med den stickstorleken fick jag en storlek "liten dam". Inga problem att gå upp 1/4 eller 1/2 nummer för att få större storlek.





Hoppas ni blir inspirerade och  kanske vill  sticka "Hjärtans Fröjd" vid något tillfälle :)

Med det sagt känns det som att det är läge att få tummen ur... och faktiskt presentera ett färdigt mönster!!

Har några arbetspass i butiken Made in Kalix och passar på att fylla på med lite garner.
Kan inte låta bli att bjuda på några bilder med alla härliga färger. Är nog lite "färgskadad" ;)



Vi ses!

1 kommentar:

  1. Ser fram mot att sticka Hjärtans Fröjd. Jättefina!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...