onsdag 4 oktober 2017

Rosekransen

Den har varit färdig ett tag nu, min kofta "Rosekransen".
Har väntat på att någon ska hjälpa mig med fotografering eller modellande. Men det verkar inte ske så nu får Doris ställa upp :)





Detta är ett projekt som jag startade upp på sticklägret i Fattigskogen 2013 (!).
Ja, man kan lugnt säga att det har tagit tid och har många gånger legat längst ner i UFO-korgen.
Men det är samtidigt ett projekt som jag alltid vetat att jag kommer att göra färdigt någon dag, det är bara det att det hela tiden dyker upp så mycket annat man vill göra...

Mönstret är egentligen till en tröja, "Rosekransen" av Ingvill Freland. Har gjort min till en kofta eftersom jag så sällan har användning för stickade tröjor.

Ändrade lite i mönstret och gjorde lite annat vid ärmavslutningen och i nederkanten,



Som knäppning bara en enkel I-cord som knäpps med hyskor och hakar.



Koftan är stickad i Magasin Duetts "Supersoft". De gråa nyanserna har jag köpt själv och de färgade fick jag i ett garnbyte för lääänge sedan. Helt perfekta färger till den här koftan.

Har ingen större koll på garnåtgången. Däremot är den stickad på stickor 3 mm, det vet jag ;)

Koftan är stickad uppifrån och ned och fram och tillbaka. Alltså ingen steek eller uppklippning.

Rolig stickning även om det tog sin lilla tid. Är nöjd med resultatet och de olika detaljerna.
Extra roligt när UFO-högen också minskar i stadig takt.



Nu ska jag iväg till frissan och ikväll blir det stickcafe´med bästa stickpolarna :)
Ha en bra dag ni med så ses vi snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...