torsdag 9 maj 2013

Jodå...

...jag försöker hålla mitt lilla nyårslöfte och stickar fortfarande något plagg per månad till Hjälpstickan.
Men det kom en liten vädjan att "lagra" alstren över sommaren och att leverera till hösten då behovet av värmande plagg ökar igen. Inga problem!

Just nu stickar jag en tubhalsduk av ett DROPS garn som heter "Verdi".
Ett garn jag måste ha klickat hem i något förvirrat tillstånd, för jag har ingen aaaning om vad jag hade tänkt göra av dom.
Dessutom är nystanen enorma(jodå, jag beställde två för säkerhets skull), hela 350g och 1225 m i varje!

Nåja, nu kommer dom till användning och även om det inte är det lättaste garnet att sticka i så blir det jättemjuka och fluffiga halsdukar. Dessutom lär det ju räcka till både två och tre stycken av varje nystan.

Den här stickar jag i ett mönster härifrån. Passar bra till en halsduk/tub eftersom fram- och baksidan blir likadan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...