söndag 11 januari 2015

Vintra

Äntligen kommer jag mig för att blogga den sista hemliga teststickningen.
Sjalen heter "Vintra" och mönstret hittar du här.

Även denna är designad av talangfulla Evelina Roos, eddysblogg.

Om jag har förstått det rätt kommer den att ingå som ett av mönstren till "Sjalklubben", ett initiativ av Eddy och TantKofta.

Sjalen stickade jag alltså redan på sensommaren/tidig höst men eftersom mönstret inte släppts förrän nyligt så har bloggandet vackert fått vänta.

Resultatet har ni här...

 







Jag har stickat min i ett garn som jag färgat själv. Baby Alpacka/BFL (50/50), light fingering weight, 475 m/100g
Det gick åt ca 60 g av det grå.

Det röda är Malabrigo Sock om jag inte minns fel. Det är ju något tjockare men det funkade bra.
Glömde väga nystanet innan så jag vet inte hur mycket som gick åt av det, men det kan inte handla om många gram.

Stickor 4 mm.

På den sista rapporten stickas pärlor in som en extra fin detalj.

Den färdiga sjalen mäter 150 cm på längden och 35 cm på “djupet”.


Jag valde att dra ut spetsarna lite vid blockning, tycker att pärlorna framträder lite bättre då.


Namnet "Vintra" passade extra bra idag för det var verkligen svinkallt när jag var ut och fotade...BRRR!


Nä nu måste jag ladda för klättringen i Tour de Ski... PUH!

3 kommentarer:

  1. OJ,den var nog fin och med pärlor på det gör den extra spännande.

    SvaraRadera
  2. Väldigt vacker sjal, så enkel och stilren. Och färgerna passar väldigt bra ihop.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin sjal, färgerna är jättefina ihop.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...