onsdag 9 december 2015

Fortsätter på inslaget tema...

Ja, jag vet att det inte är någon vidare variation på mina inlägg just nu.
Men nu ser det ut så här på hantverksfronten hemma hos mig och Lovikkavantar är det enda som lämnar stickorna och faktiskt blir färdiga.

Slängde just in två par till i tvättmaskinen så de dyker nog också upp här snart.

De här är de sista helvita av Morjärvs Lovikka. Letar mig fördärvad efter något bra ersättningsgarn.
Det jag blir mest irriterad på för tillfället är att det nästan är omöjligt att få tag på ett bra Lovikkagarn spunnet av svensk ull. Uselt!
Ge mig gärna tips om det är något jag missat.

Nog med gnäll nu, här är vantarna.
Det får lov att bli inomhusbilder eftersom det knappt blir ljust ute så är  december.
Håll till godo.






Dessa och de andra finns till försäljning i hantverksbutiken MADE in KALIX.
Och till helgen blir det "Julsöndag på Hyttgården" här i Töre. Jag tar med vantarna dit så kan den som vill lösa alla sina julklappsbekymmer ;)

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...