måndag 29 februari 2016

Lazy Lace Socks

En liten tröst i sockhysterin är att jag åtminstone använt mig av ett för mig nytt mönster.
Sockan heter Lazy Lace Socks och finns som gratismönster här.
Kan inte uttala mig så mycket om själva mönstret eftersom jag i stort sett bara använt mig av hälkonstruktionen och mönsterpanelen.
I övrigt gjorde jag en vanlig tå-upp socka.
Resultatet ser ni här...


Tycker om resultatet och det enkla mönstret passar bra till ett sådant här handfärgat, lite skiftande garn.

Garnet är alltså mitt handfärgade, tunna sockgarn i en härlig lila färg.
Sockarna är stickade på strumpstickor 2,25 mm och det gick åt 57 g till detta par i strl 36.

Idag har det också blivit en stund vid symaskinen.
Vad det blev?
Nå, men ett stickfodral så klart!
Gillar den här kombinationen av grönt yttertyg och det färgglada hjärtyget inuti.
Får lite vårkänslor :)




Fodralet ligger redan på lådan och är på väg till en förhoppningsvis nöjd beställare.

Ha en fin kväll så ses vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...