måndag 12 december 2016

Julmarknad i kyrkstugorna

Lovade ju ett litet inlägg om helgens utflykt.

Lördag och söndag har jag och mina garner varit på vift. Närmare bestämt till Boden och den årliga tillställningen "Julmarknad i kyrkstugorna".

Det är första gången jag är med och jag hade förmånen att få stå inomhus tillsammans med Kicki, KIWI-design, i en av de mysiga kyrkstugorna.



Det var rätt kallt ute (särskilt på söndag) men vi eldade friskt i öppna spisen så vi hade det riktigt varmt och ombonat.

I vanlig ordning glömde jag bort att fota men här ser ni i alla fall lite av garnerna i den mysiga miljön.





Marknadsdagarna flöt på riktigt bra förutom när det var dags att åka hem.
Slut ström i bilen!!!

Tur det finns hjälpsamma människor :)
En vänlig herre åkte tom hem och hämtade startkablar för att hjälpa mig.
En liten stund senare kunde jag rulla hemåt.

Nu är allt uppackat i butiken igen...



Kan passa på att blogga ett par sockar som varit färdigstickade ett tag men inte "färdigfästade" och blockade.


Sockarna är stickade från en av mina handfärgade "sockblanks".
Rätt så läckra om jag får säga det själv. Och roligt att se hur färgerna växlar och växer fram medan man stickar. Svårt att förutse hur det ska bli  :)

Garnet är tunt sockgarn (400m/100g ) och det gick åt ca 70 g.
Stickor 2,5 mm

Nu måste jag nog sätta fart med den rosa sockstickningen.
Har några oss som ska vara färdiga till jul ...och det är visst snart...?

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...