tisdag 23 maj 2017

Göra färdigt...

Hamnade i ett litet "göra-färdigt-stim".

Hoppas kunna fortsätta i den andan ett tag så kanske antalet påbörjade projekt kan minska till en mer acceptabel nivå.
Vad nu en "acceptabel nivå" är...allt är ju relativt...

Nå de flesta skulle nog tycka att jag har på tok för många oavslutade arbeten liggandes. Och att få sina projekt färdiga är ju alltid tillfredsställande, så jag kör på den linjen ett tag.

Två par sockar färdigställdes igår. Eller egentligen har de varit färdiga några dagar men är nu också blockade och fotade.



Det större paret (ca strl 38) är stickat i mitt handfärgade sockgarn i DK weight. Det var mest ett test för att få se det spräckliga garnet som jag färgade senast uppstickat.

Här har jag alltså randat ett spräckligt och ett mera enfärgat/solitt garn. Rätt så läckert!


Garnåtgång totalt 95 g. Har inte den exakta fördelningen, men mer av det enfärgade i alla fall.

Strumpstickor 3 mm.


Det lilla paret (ca strl 27-28) är stickat i "Happy Feet" från Mondial. Färg 0640.
Fin färgkombination som randar sig själv. Lyckades t o m få till synkad randning på sockarna ;)


Det gick åt exakt 40 g till detta lilla par.
Stickade med strumpstickor 3 mm.


Hoppas på att få färdigt nästa par ikväll. Hinner de torka så kanske det dyker upp ett litet inlägg i morgon också.

Ha det bra tills dess!

1 kommentar:

  1. Alltid kjekt å få noe av pinnene! Riktig fine sokker også!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...