onsdag 24 maj 2017

Ett till sockpar

Färdiga!




En socka med kort skaft och tvåfärgad resår. I övrigt helt slätstickad förutom den förstärkta hälen.

Nä nu svamlar jag ju! De svarta ränderna är ett rätt varv ett avigt varv vilket ger små svarta åsar. En liten effekt som kanske inte framgår helt tydligt på bilderna.

Garnet är det trevliga sockgarnet i ull/bomullsblandning. Handfärgat så klart :)
Finns just nu i butiken Made in Kalix.
Det spräckliga är för tillfället slut. Men jag har fått hem mer ofärgat så snart puttrar det i grytorna igen :)

Stickade med strumpstickor 2,5 mm hela vägen.
Garnåtgång: Totalt 56 g till storlek 38-39.


Sen var det ju det där med tvåfärgad resår...hmmm...


Snyggt? Jodå...men otroligt opraktiskt!

Fattar inte hur jag tänkte där. Kan inte ens skylla på att jag hade otur när jag tänkte för jag VET ju att tvåfärgad resår blir väldigt stumt. Passar egentligen inte alls till en sockmudd. Och i synnerhet inte till en mudd som ska passa mig med höga vrister.

Och ÄNDÅ gjorde jag det.

Ja men fint blev det som sagt och sockan sitter bra när den väl är på. Men det kräver en liten arbetsinsats att få den på foten om man säger så :)

Ta det som ett "tips från coachen". Inte tvåfärgsstickad mudd till sockar. Och vill du absolut ha det kan det vara läge att köra med grövre stickor eller tänka på att sticka lite lösare än vanligt.


Nog om detta. Är mest nöjd över att ha avslutat ännu ett projekt från WIP-högen.


Har fiskat upp nästa projektpåse ur högen och den visade sig innehålla ett par påbörjade Kalixvantar.


Ska villigt erkänna att vantar kanske inte står högst på "vill-göra"-listan just nu.
Men vanten är snabbstickad och det är en liten storlek så jag tar tag i det på en gång.
Kanske hinner färdigt i kväll på veckans stickcafe'. Heja mig!


Ha det bra så hörs vi snart igen!


P.s
Vissa kontorsdagar är bättre än andra.
När man för över kartor (som tar tid) och inte får röra datorn under tiden så är det tillåtet att sticka, även på arbetstid. Eller hur!?



Detsamma kan också gälla där hemma när tvättmaskinen jobbar ;)
                                                                                                         D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...