onsdag 4 september 2013

Men kolla...

...jag spinner ju!!

Varför har jag bara låtit sländan ligga så här länge utan att prova? Det här är verkligen kul!
Lite tålamodsprövande men väldigt rogivande.

Sländan och ullflätan får ligga framme, nära till hands, och då och då spinner jag några meter.

Nu börjar jag se fram emot att plya (tvinna ihop) trådarna så det faktiskt blir ett garn av det.
Nog för att det finns en-trådigt garn, men det känns liiite överkurs just nu.

Jag har rätt mycket kvar av flätan så det är bara att knoga på...återkommer...




Och nu tänker jag (håll i er nu) STÄDA resten av dagen.
Första älgjaktsveckan här uppe så då är det bäst att hålla sig från skogen. Passar på att ge hemmet en välbehövlig genomgång.
Men SEN ska jag sticka. Onsdagen avrundas med litet stickcafé.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Det där ser ju riktigt fint ut! Är du SÄKER på att du är nybörjare? ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...