söndag 1 september 2013

Knit-To-Go

Vet inte om jag alls nämnt den här stickningen över huvudtaget...?

Köpte  ett sjalkit av Annicka i Fattigskogen. Behövde något ganska enkelt att sysselsätta mig med på tågresan hem och den här var perfekt.

Man stickar från en "klud" (ja, mönstret är på danska men det går fint) som är ett maskinstickat/färgat stycke som repas upp allt eftersom man stickar. Det "nya" får då en fin struktur och en helt annat färgkombination. Riktigt kul!



Sjalen stickas från sida till sida och det ökas i ena kanten tills det dyker upp en avvikande tråd mitt i "kludden". Då minskas det på motsvarande sätt tills "kludden" är slut. Helt suveränt! Inte en gnutta garn kvar.

Nu har jag i alla fall kommit så långt som till den avslutande kanten runt om. Kanten maskas av med små "bollar" hela vägen i en kontrastfärg. Så långt har jag inte riktigt hunnit, men det närmar sig...



Nu tänkte jag fara ut med hunden en sväng så han får röra på sig lite innan det blir fotboll för hela slanten resten av em. Nästa sista seriesammandraget för Gammelgårdens tjejer, F02/03. HEJA!

Kanske sticken får hänga med. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...