fredag 6 juni 2014

Kan inte låta bli...

...att dela med mig lite av vår årliga fisketur till Gäddträsk.

Kan väl inte påstå att jag var direkt superladdad för fisketuren efter en hel dag ute på ett stekande hygge, men ibland är det bara att bita ihop.
Vet ju att det brukar vara supertrevligt när vi väl är där.

Sagt och gjort, vid halv sex stuvade vi in matsäck och fiskegrejer i bilen och gav oss iväg.
I år blev vi en skara på totalt 14 pers. Barn och vuxna i en salig röra.

Samma promenad som varje år på ett par km tvärs genom skogen och över en myr så var vi på plats på "vår" udde i Gäddträsket.




Snart brann elden och olika rätter tillreddes utifrån vad var och en hade med i ryggsäcken.

I år körde vi med älgfärsburgare, tillredda och formade på plats.
Kunde inte ha smakat bättre!



Familjen Eklund/Drugges kökshörna

Efter maten MÅSTE det vara kaffe kokat över öppen eld! Inget termoskaffe här inte!
Smakade ljuvligt med lite kex och choklad till.



Fisket var gick rätt så bra för de som kände sig manade.
Några riktigt fina matabborrar, ett antal gäddor (inga riktigt stora i år) och mört förstås (till agn).







Kvällen var helt fantastisk och jag ångrar inte en sekund att jag tog mig i kragen och följde med.





Vid halv ett traskade vi hemåt.
Fortfarande helt ljust och i en vacker dimma som lagt sig över myr och vatten.






Håll ut...när som helst kommer det något inlägg om stickning!
Ha det gott så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...