tisdag 13 oktober 2015

Monkey Socks...favorit i repris



Ja detta mönster, "Monkey" är en favorit som jag gärna återkommer till. Mönstret finns här om du också är sugen på att sticka dig ett par.

Gillar det enkla "spetsmönstret" som går snabbt att memorera och smidigt att sticka.

Dessa är stickade i mitt handfärgade sockgarn (fingering weight) i en härlig gul/orange mix.
Mina handfärgade garner hittar du i "Butik Rät & Avig". Titta gärna in om du har tid och lust.
Det gick åt ca 70 g garn till dessa i storlek 38.
Stickade med magic loop på rundsticka 2,25 mm.

Det här paret var tänkt åt yngsta dotra Sofie. Men vid senaste färgningen hittade hon en härva i en färg hon gillade ännu bättre så nu har jag ytterligare ett par Monkeys på nålarna :)


Tur att jag gillar mönstret! Och en sockstickning måste ju alltid finnas till hands ;)

Vi ses!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...