söndag 15 januari 2017

2017 och nytt bloggår

Javisst! Men först kan det vara på sin plats att avrunda 2016.

Inte helt överraskande avslutades stickåret med två par Kalixvantar.
Ett par röda och ett par i en mörk gråblå färg.




Även dessa i 2-trådigt, handfärgat finullsgarn från Jakobgården. Strumpstickor 3 mm.

Mönstret kan jag numera i huvudet så det är ett perfekt projekt att ha med som "surrstickning". På nålarna just nu har jag ett par med röd botten och svart mönster.

Finns inte så mycket mer att tillägga. Blev ett väldigt kort inlägg idag. Men bättre än inget kanske...


Kom just ihåg att jag faktiskt har ytterligare en obloggad stickning...en sjal...
Men det tar vi i morgon. Kan ju vara skönt att se något annat än vantar!

Ha en fortsatt fin kväll!

P.s  Jag roade mig med att räkna antalet sockpar som jag stickat under 2016 och kom fram till att jag stickat 53(!!!) par. Helt galet, jag vet!  D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...